Wednesday 5 September 2012

9/5 Iklan Jawatan Kosong 2012 | Kerja Kosong Kerajaan dan Swasta 2012

Iklan Jawatan Kosong 2012 | Kerja Kosong Kerajaan dan Swasta 2012
Jawatan Kosong di Lembaga Pembangunan Tioman 2012
September 5, 2012 at 4:37 AM
Pada 19 Mac 1997 Majlis Mesyuarat Kerajaan (MMK) telah bersetuju perbadanan khusus ditubuhkan bagi mentadbir Pulau Tioman. Mesyuarat Jemaah Menteri pada 13 Ogos 1997 bersetuju dengan cadangan untuk menubuhkan Perbadanan Pulau Tioman. Pulau Tioman juga tidak dimasukkan di bawah Lembaga Pembangunan dan Pengurusan Pulau Peranginan yang akan diwujudkan oleh Kerajaan Persekutuan.
Lembaga Pembangunan Tioman telah ditubuhkan pada 19 November 1997 di bawah Enakmen Bil. 7/1997 oleh Kerajaan Negeri Pahang. Lembaga ini telah memulakan operasinya pada 1 Januari 1998 dengan penjawatan seramai 12 orang sahaja. Lembaga Pembangunan Tioman pada asalnya beribu pejabat di Tingkat 4, Wisma Sri Pahang Kuantan. Kemudian pada penghujung tahun 1998, ibu pejabat Lembaga Pembangunan Tioman telah dipindahkan ke alamat A 145-147, Tingkat 1 & 2, Lorong Tun Ismail 6, Sri Dagangan 25000 Kuantan.
Sebelum penubuhannya sebagai sebuah organisasi, pembangunan Pulau Tioman adalah di bawah tanggungjawab Majlis Daerah Rompin. Namun demikian, sewaktu Tun Dr Mahathir memegang jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia beliau telah mengumumkan bahawa Pulau Tioman akan dibangunkan secara aktif sebagai Pulau Bebas Cukai maka tertubuhlah Lembaga Pembangunan Tioman.
Jawatan Kosong di Lembaga Pembangunan Tioman
Warganegara Malaysia yang berkelayakan adalah dipelawa memohon untuk mengisi
kekosongan jawatan seperti berikut:-
1. Pemandu Kenderaan
Cara Memohon
(a) Permohonan hendaklah menggunakan Borang Permohonan yang boleh didapati di Pejabat Lembaga Pembangunan Tioman atau mengemukakan sampul surat bersetem dan beralamat sendiri.
(b) Semua permohonan hendaklah lengkap dengan Salinan Sijil, Kad Pengenalan, Sijil Kelahiran yang disahkan. Bagi permohonan pegawai yang sedang berkhidmat, hendaklah dikemukakan melalui Ketua Jabatan masing-masing dengan menyertakan Salinan Kenyataan Perkhidmatan dan Laporan Penilaian Prestasi Tahunan Terkini. Permohonan hendaklah
dialamatkan kepada:-
Pengurus Besar
Lembaga Pembangunan Tioman
A 145-147, Tingkat 1 & 2,
Lorong Tun Ismail 6,
Sri Dagangan
25000 Kuantan.
No. Tel: 09-5141206
Sumber iklan: sila klik sini
Jawatan Kosong di Yayasan Islam Kelantan 2012
September 5, 2012 at 4:25 AM
Yayasan Islam Kelantan (atau YIK) merupakan sebuah organisasi kerajaan negeri yang bertanggungjawab dalam usaha menyebar dan mengembangkan ajaran dan pendidikan agama Islam dan bahasa Arab di Kelantan. YIK telah ditubuhkan pada 1 Julai, 1974 di bawah kuatkuasa Enakmen Kelantan bilangan 9/1968 (Yayasan Pengajian Tinggi Islam Kelantan) dengan nama Jabatan Sekolah-sekolah Agama Kelantan (JASA). Pada masa itu, pejabatnya terletak di Lundang, Kota Bharu.
Pada Jun 1979, YIK telah didaftarkan semula di bawah Enakmen Kelantan Bilangan 5/1979 dengan diberi nama Yayasan Pelajaran Islam Kelantan (YPINK). Institusi ini dipinda sekali lagi menerusi Enakmen Negeri Kelantan , bilangan 8/1982 (berkuatkuasa pada 1 hb. Mac 1983) dan diberi nama Yayasan Islam Kelantan (YIK).
Jawatan Kosong di Yayasan Islam Kelantan
Jawatan kosong Yayasan Islam Kelantan: Juruteknik Komputer (Sambilan)
- Mempunyai sijil dalam bidang teknologi maklumat.
- Berpengetahuan didalam networking & hardware komputer.
- Berpengetahuan didalam php & mysql merupakan satu kelebihan.
Sila email resume anda serta beserta screenshot sistem php anda ke email: pengurusan@yik.edu.my
* Hanya calon yang layak akan dipanggil temuduga.
Tarikh tutup: 10/09/2012
Sumber iklan: http://www.facebook.com/YayasanIslamKelantan
Jawatan Kosong Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (LKTP) 2012
September 5, 2012 at 2:55 AM
Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (LKTP)(bahasa Inggeris: Federal Land Development Authority (FELDA)) adalah satu agensi kerajaan Malaysia yang menangani penempatan semula penduduk luar bandar yang miskin ke kawasan-kawasan yang baru dibangun agar meningkatkan taraf ekonomi mereka. Agensi ini menumpukan kepada pembukaan ladang-ladang pekebun kecil untuk tanaman kontan. Skim-skim FELDA tidak hanya dikhaskan untuk membantu orang Melayu miskin malah beberapa buah Felda terawal seperti Felda LBJ dan Felda Lurah Bilut menerima peneroka pelbagai kaum sperti kaum Cina dan kaum India, begitu juga Felda di Sabah dan Sarawak yangmana peneroka terdiri dari pelbagai kaum dan keturunan yang membentuk sebilangan besar penduduk Malaysia.
Jawatan Kosong di FELDA
Permohonan adalah dipelawa daripada WARGANEGARA MALAYSIA yang berkelayakan bagi mengisi kekosongan jawatan berikut:-
1. PEGAWAI BELIA & SUKAN GRED S41
2. PENOLONG PEGAWAI BELIA & SUKAN GRED S27
3. PEMBANTU BELIA & SUKAN GRED S17
Permohonan jawatan kosong ini hendaklah menggunakan perkhidmatan secara online melalui sistem
e-jobs dengan melayari laman web www.felda.net.my
Tarikh tutup permohonan ialah pada 15 September 2012
untuk memohon sila klik sini
maklumat lanjut jawatan sila klik sini
Jawatan Kosong di Jabatan Audit Negara 2012
September 5, 2012 at 2:43 AM
Institusi Audit telah wujud di Tanah Melayu sejak pentadbiran British pada awal abad ke 20 bagi memperkukuhkan sistem pentadbiran kewangan Kerajaan. Pada ketika itu ia wujud secara berasingan mengikut negeri iaitu Negeri Melayu Bersekutu dan Negeri Selat. Di setiap Negeri Melayu Bersekutu, Institusi ini dikenali dengan nama Audit Office dan diketuai oleh State Auditor.  Ibu pejabat bagi Audit office ini terletak di Kuala Lumpur dan diketuai oleh seorang Chief Auditor.
Institusi Audit Negara yang lebih tersusun dari segi struktur dan bidang tugasnya bermula pada tahun 1906 di mana Ketua Audit Negara untuk Negeri Melayu Bersekutu pertama iaitu W.J.P Hume dilantik. Pada tahun 1932 kedua-dua Institusi  digabungkan dan diletakkan di bawah kawalan Director of Colonial Audit yang berpusat di London. Tugas pengauditan dipertanggungjawabkan kepada Auditor of the Straits Settlements and the Federated Malay States yang berpusat di Kuala Lumpur. Menjelang kemerdekaan Tanah Melayu pada tahun 1957, jawatan Director of Audit Malaya ditukar kepada nama Ketua Audit Negara. Pelantikan Ketua Audit Negara serta tanggungjawabnya termaktub di bawah Perkara 105 Perlembagaan Persekutuan dan Akta Audit 1957.
Jawatan Kosong di Jabatan Audit Negara
Pelawaan adalah terbuka kepada Warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi mengisi kekosongan jawatan di Jabatan Audit Negara bagi jawatan-jawatan berikut:
1. Pemandu Kenderaan Gred R3
2. Pembantu Am Pejabat Gred N1
Sila klik kepada tajuk jawatan bagi Iklan jawatan-jawatan berkenaan termasuk syarat-syarat Lantikan.
Semua permohonan hendaklah menggunakan Borang AUDIT/PG-1. Tarikh tutup permohonan adalah pada 30 September 2012.
Jawatan Kosong di Tabung Haji 2012
September 5, 2012 at 2:27 AM
Tabung Haji ialah singkatan bagi "Lembaga Tabung Haji" atau LTH. Sebelum ini, LTH dikenali sebagai "Lembaga Urusan dan Tabung Haji" atau (LUTH) di Malaysia yang berperanan untuk menguruskan perjalanan jemaah haji dari Malaysia pergi ke Makkah pada setiap tahun. Bangunan pejabat utama Tabung Haji terletak di Jalan Tun Abdul Razak, Kuala Lumpur, Malaysia. Tabung Haji merupakan institusi kewangan yang terbukti berkesan menguruskan perbelanjaan pergi dan balik dari Makkah. Rakyat Malaysia tidak perlu lagi bimbang dengan sistem bank konvensional yang riba dan tidak perlu lagi bergolok-gadai tanah sawah untuk pergi ke Makkah.
Jawatan Kosong di Tabung Haji
1. Setiusaha
Untuk maklumat lanjut, sila klik iklan di sini.





No comments:

Post a Comment